Nieuw kassa systeem

Nieuw kassa systeem

Vanaf heden hebben wij een nieuw kassa systeem in het Clubhuis.

Afrekenen aan de bar kan op twee manieren:

  • Met je gewone PIN-pas;
  • Met de KNLTB pas 2014 (met voldoende saldo).

Hieronder vind je antwoord op de meeste vragen rondom het gebruik van de KNLTB pas:

Hoe werkt betalen met de KNLTB pas?
Bij een KNLTB pas betaling heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de KNLTB pas door een paslezer gehaald, dat is alles. Als er niet voldoende saldo op de pas staat, kan je ook met PIN betalen. De KNLTB pas moet van het seizoen 2014 zijn.

Voor je met de KNLTB pas kan betalen, dien je de KNLTB pas op te waarderen met een saldo.

Hoe kan ik saldo laden op mijn KNLTB pas?
Dat kan aan de bar in de kantine of via internet (iDEAL). In het eerste geval betaal je met je PIN-pas en wordt het bedrag direct op je KNLTB pas gezet. Om je KNLTB pas via internet op te laden ga je naar www.lecredit.nl (ook via www.ltcdemeent.nl te bereiken) en log je in op je persoonlijke pagina. Om veiligheidsredenen heb je een loginnaam en wachtwoord nodig die je in een aparte e-mail ontvangt. Het is dus van belang dat LTC De Meent beschikt over het juiste e-mailadres. Met iDEAL moet het op te waarderen bedrag minimaal 20 euro en maximaal 200 euro zijn.

Een uitgebreide handleiding “iDEAL opwaarderen” vind je hier.

Staat het saldo daadwerkelijk op de KNLTB pas?
Nee, het tegoed wordt bijgehouden in de back-office van het kassa systeem. Het saldo staa op de bankrekening van de LTC De Meent. Bij verlies van de KNLTB pas gaat er dus geen saldo verloren.

Kan ik met mijn KNLTB pas ook ergens anders betalen?
Nee, met het tegoed op je KNLTB pas kan alleen bij LTC De Meent worden afgerekend.

Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd?
Saldo dat op de KNLTB pas staat kan worden teruggestort. Stuur een e-mail naar penningmeester@ltcdemeent.nl met je contactgegevens, KNLTB bondsnummer en banknummer.

Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is?
Bij het afrekenen wordt het actuele saldo op de kassa getoond. Je kunt degene achter de bar ook vragen om op “Saldo” te drukken en de pas door de paslezer te halen. Het saldo wordt dan getoond.

Een andere mogelijkheid is inloggen op www.lecredit.nl (ook via www.ltcdemeent.nl te bereiken). Op deze site kan je je saldo en gebruikte consumpties inzien, contactgegevens wijzigen en je pas opwaarderen middels iDEAL.

Blijft het saldo geldig na het seizoen ?
Ja, het saldo blijft gewoon geldig en gaat automatisch mee naar het volgende seizoen.

Wat doe ik als ik het niet eens ben met een saldo-afboeking?

Het is mogelijk om een transactie te corrigeren. Dit kan alleen gebeuren door de penningmeester. Stuur een e-mail met je gegevens en je vraag naar: penningmeester@ltcdemeent.nl.

Ik heb geen e-mail met wachtwoord ontvangen, wat moet ik doen?
Per e-mail ontvangt je binnenkort de benodigde inloggegevens. Indien je geen gegevens

hebt ontvangen, of je e-mailadres niet bekend is bij de Club, stuur dan een e-mail naar bar@ltcdemeent.nl.

Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing en ben ik dan mijn saldo kwijt?
Blokkeer je KNLTB pas zo snel mogelijk. Na inloggen op www.lecredit.nl kan je onder de menuoptie ‘Passen’ inzoomen op je pasnummer, en kun je de betreffende pas blokkeren.

Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je KNLTB pas.

Wat moet ik doen indien mijn KNLTB pas niet werkt?
In dat geval stuur je een email naar bar@ltcdemeent.nl.

Hoe zit het met de KNLTB pas voor junior leden?
Voor ouders/verzorgers van junior leden bestaat de mogelijkheid om het saldobeheer over de KNLTB pas voor hun kind te voeren. Ouders/verzorgers kunnen ook op de pas van een junior lid een saldo plaatsen. Junior leden kunnen geen alcohol houdende dranken bestellen met hun KNLTB pas.